torstai 6. elokuuta 2009

Huolenpitoa

Tänä aamunakin päätin ottaa päivän adrenaliiniruiskeen selvittelemällä taas puhelimeni kohtaloa. Samat soittokierrokset. Kolmannen soiton jälkeen laite löytyikin matkalta Tsekkiin ja ainakin kaksi viikkoa menisi ennen kuin saisin sen takaisin.

Paljastui, etteivät varapuhelimet kuuluneet palveluun ja minulle muistutettiin, että olin itse takuuehtojen mukaan vastuussa, jos puhelimeni sisältö katoaisi. Varmuuskopion he kyllä olivat minulle eri maksusta saaneet otettua, mutta se oli jo hävitetty tietoturvasyistä viime viikkoisen kerran jälkeen. Olin tietysti siitä kiitollinen, koska jokuhan olisi saattanut pölliä kalenterini ja mennä puhumaan puolestani työhyvinvoinnista. (Toisaalta, parempihan se kuitenkin olisi, jos edes joku menisi.)

Olin tietysti pyytänyt varmistamaan toisellakin kerralla, että varmuuskopio on olemassa. Pimentyneestä laitteesta kun on äärimmäisen vaikea mitään kopiota ottaa.

Nyt sitten olen menossa Lappiin viikoksi. Todelliselle lomalle. Yliopistomme ihana puhelinpalvelu sai minulle järkättyä "mokkulan" tietokoneeseeni (muutamassa tunnissa), jolla voisin hoitaa yhteyksiä. Mutta en muistanut, ettenhän saa sitä asennettua, koska siihen tietoturvasyistä tarvitaan meillä tietokonekeskuksen tunnukset.

Ei kommentteja: