tiistai 4. lokakuuta 2011

VR:n yksipuolinen sanelupolitiikka

Olen yrittänyt saada junalippuja netistä, vaihtelevalla menestyksellä. Eilen illalla jouduin soittamaan verkon tukeen päästäkseni eteenpäin, koska olin yrittänyt jo puoli tuntia. Sain yhden vaiheen ostossa eteenpäin verkkotuen ansiosta, mutta en kuitenkaan saanut lippua itselleni, joten jouduin aamulla automaatille.Sen sain kuitenkin selville, ettei enää voi matkustaa siten, että printtaisit junalipun asemalta ja voisit tulla sillä Helsingistä aikaisemmallakin junalla. Nyt junalippu on käytettävä juuri siinä junassa, johon se oikeuttaa. Tai joudut sen sitten peruuttamaan ja maksamaan lisämaksut.

Asiakasta ei tässä uudistuksessa kuunnella. Sinun on vain hyväksyttävä nämä pöljyydet, jos haluat junalla kulkea. Ja kuin pisteeksi iin päälle: vanha rouva syöksyy junaan, joka onkin väärä. Hän vain ei tiennyt, että Helsinkiin kulkee näin lähekkäin kaksi junaa. Mikäs nyt eteen?

Konduktööri sanoo, että teidän on ostettava uusi lippu. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Yritän väliin, että eikö tämmöisessä tapauksessa voida joustaa, kun me vakimatkustajatkin joudumme joustamaan ja mukautumaan yksipuoliseen saneluun.

Mikään muu ei auta, eläkeläinen ostaa uuden lipun. Kiitoksia, VR, hurmaavasta aamutervehdyksestä!

Ei kommentteja: